Αποκάλυψη Anonymous: «Οι Έλληνες δημοσιογράφοι & πανεπιστημιακοί που δρουν υπέρ Βρετανίας και Γερμανίας»

Η ομάδα χάκερ Anonymous έφερε στο φως στοιχεία σχετικά με τη δράση της βρετανικής μη κυβερνητικής οργάνωσης Integrity Initiative (Πρωτοβουλία Ακεραιότητας).

Όπως αναφέρουν οι χάκερ, η “Mη Kυβερνητική Oργάνωση” δεν είναι παρά το “μακρύ χέρι” του Foreign and Commonwealth Office-FCO ​, του βρετανικoύ υπουργείου Εξωτερικών στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, με την επίκληση της δράσης ενάντια στη ρωσική διείσδυση, η Βρετανία έχει δημιουργήσει ένα δίκτυο επιστημόνων, παραγόντων και δημοσιογράφων, οι οποίοι παίρνουν οδηγίες για το πώς θα συντονίσουν τη δράση τους κάτω από την ομπρέλα της συγκεκριμένης οργάνωσης, υπό τις εντολές των κατά τόπους βρετανικών πρεσβειών.

Πρόκειται για ένα εργαλείο «ήπιας ισχύος», μια που προπαγανδίζει τις βρετανικές θέσεις κατά της Ρωσίας.

Ιδιαίτερη δράση είχε η ομάδα στην υπόθεση Σκριπάλ, όπου βασική της αποστολή ήταν η δαιμονοποίηση της Ρωσίας, ενώ εδώ και χρόνια πολεμούσαν κάθε προσπάθεια προμήθειας ρωσικού αμυντικού υλικού, από τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις από την εποχή ακόμα των BMP-3

Όπως αναφέρει η εφημερίδα Documento επικαλούμενη τα στοιχεία που αποκάλυψαν οι Anonymous στις 30 Νοεμβρίου, σε αυτό το δίκτυο ανήκουν και γνωστοί Έλληνες δημοσιογράφοι, μέλη του ΕΛΙΑΜΕΠ, και πανεπιστημιακοί, που φαίνεται να έχουν συντονιστή αλλά και σύνδεσμο στην πρεσβεία στην Αθήνα.

Σύμφωνα με τα χακαρισμένα έγγραφα επικεφαλής της ομάδας είναι η Δέσποινα Αφεντούλη (Ινώ Αφεντούλη), η οποία υπηρετεί στο γραφείο δημοσίων σχέσεων του ΝΑΤΟ.

Ακόμη, όπως αναφέρει η εφημερίδα, στην επιρροή της οργάνωσης είναι και οι επιστήμονες του ΕΛΙΑΜΕΠ, Θάνος Ντόκος, Ιωάννης Αρμακόλας και Γιώργος Τζογόπουλος.

Στην “ομάδα της Αθήνας”, όπως παρουσιάζεται από τους Anonymous, ανήκει και η ιστοσελίδα insidestory.gr, με τον ιδιοκτήτη Δημήτρη Ξενάκη και δύο δημοσιογράφους, την Κατερίνα Οικονομάκου και τον Γιάννη Γορανίτη.

Στα έγγραφα εμφανίζεται και το όνομα του δημοσιογράφου του Σκάι και του insidestory.gr Τάσου Τέλλογλου, για τον οποίο μάλιστα επισημαίνεται σε έκθεση της οργάνωσης πως έχει σχέσεις με τη γερμανική πρεσβεία και μάλιστα πως “έχει άμεση επαφή και ευθυγράμμιση” με αυτήν.

Επαφές με το δίκτυο φέρεται να έχει και ο δημοσιογράφος της Καθημερινής Ηλίας Μαγκλίνης.

Ακόμη δύο άτομα εμφανίζονται να στελεχώνουν την ομάδα δράσης: Η πρώην δημοσιογράφος της “Ελευθεροτυπίας” Σίσσυ Αλωνιστιώτου και η μεταφράστρια Κατερίνα Χρυσανθακοπούλου, οι οποίες δραστηριοποιούνται μέσα από την οργάνωση Journalists about Journalism.

Επίσης στην επιρροή της οργάνωσης εμφανίζονται ο πανεπιστημιακός Παναγιώτης Πασχαλίδης και ο γνωστός για τις δημοσκοπήσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Νίκος Μαραντζίδης, ο οποίος μάλιστα φαίνεται ότι συνάπτει συμφωνία με ίδρυμα που σχετίζεται με την “Πρωτοβουλία Ακεραιότητα” για μελέτες αντί αμοιβής.

Στα έγγραφα τη συμφωνία υπογράφει το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, αλλά σε άλλα έγγραφα ο Μαραντζίδης φαίνεται να ζητά 25 χιλιάδες για να πραγματοποιήσει αυτό που ζητάει η οργάνωση.

Ακολουθεί η απάντηση του Inside story

«​Την περασμένη Πέμπτη βγάλαμε μια ανακοίνωση. Η ανάρτηση στο Facebook στη σελίδα μας στο Facebook σχετικά με την διαρροή εγγράφων του βρετανικού think tank Integrity Initiative, από το RT.comRT. Μετά την πρωτοσέλιδη προβολή του θέματος από την εφημερίδα Documento σήμερα (Κυριακή), περιγράφουμε ακόμα μια φορά την ιστορία.

Την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου το ρώσικο σάιτ Russia Today (RT.com) έβγαλε την είδηση ότι οι «Anonymous» έκλεψαν έγγραφα από την βρετανική ΜΚΟ “Integrity Initiative”, κατηγορώντας την ότι είναι «μια οργάνωση που έχει αντικείμενο να απαντήσει στη ρωσική προπαγάνδα και άλλους τύπους υβριδικού πολέμου». Η οργάνωση αυτή φέρεται να έχει δημιουργήσει ένα «τεράστιο δίκτυο με συμπλέγματα» για δεκάδες χώρες της Ευρώπης, μεταξύ άλλων την Βρετανία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ολλανδία και Ελλάδα.

Οι ίδιοι οι Anonymous, όπως αναφέρει και το RT σε ανανέωση του άρθρου τους, διάψευσαν ότι είναι πίσω από την διαρροή και αναφέρουν οτι πρόκειται περί προπαγάνδας και παραπληροφόρησηςReality: Kremlin uses fake «Anonymous» cover for propaganda and disinformation campaign against Western Democracies..

Την Δευτέρα 26 Νοεμβρίου, δημοσιογράφος του Sputnik (που είναι ειδησεογραφικό πρακτορείο της ρωσικής κυβέρνησης, όπως είναι και το RT) επικοινώνησε μαζί μας επισημαίνοντας ότι ονόματα και email συνεργατών του inside story βρίσκονταν στα κλεμμένα έγγραφα και μας ζήτησε να σχολιάσουμε.

Απαντήσαμε με το παρακάτω κείμενο που αποτυπώνει τη θέση μας:

Αγαπητέ κύριε Melnik,

ευχαριστώ για την επιστολή σας.

Δεν έχω, ούτε εγώ, ούτε οι συνεργάτες του inside story που αναφέρετε (Γ. Γορανίτης, Κ. Οικονομάκου, Τ. Τέλλογλου), καμία γνώση για τα έγγραφα στα οποία αναφέρεστε. Τα email αυτά (που δεν χρειάζεται να σας επισημάνω ότι είναι προσωπικά δεδομένα) υποθέτω πως σχετίζονται με κάποιες συναντήσεις στην Αθήνα πριν περίπου δύο χρόνια. Περαιτέρω σας δηλώνω πως δεν είμαστε μέλη ή ακόμα περισσότερο συντονιστές οποιασδήποτε μονάδας, συμπλέγματος, cluster ή όπως αλλιώς θέλετε να το πείτε. Κατά καιρούς, έχουμε επαφές και είμαστε σε επικοινωνία με πολλούς οργανισμούς, όπως και με το Integrity Initiative, στα πλαίσια της αντιμετώπισης της παραπληροφόρησης, από όπου και αν προέρχεται. Σας διαβεβαιώνω πως δεν πρόκειται να επηρεαστούμε από κανέναν στην αποστολή μας, είτε είναι άτομο, κράτος ή άλλος φορέας. Είμαστε περήφανοι για την ανεξαρτησία μας και θα συνεχίσουμε οι ίδιοι να ορίζουμε το περιεχόμενό μας εμπνευσμένοι από την απαίτηση του κοινού μας για ακηδεμόνευτη πρόσβαση στην πληροφορία.

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Ξενάκης για το inside story

Την Παρασκευή κάλεσαν τηλεφωνικά από το Documento διάφορους συνεργάτες μας για να σχολιάσουν ξανά το ζήτημα και, από το Σάββατο, το twitter του εκδότη του Documento άρχισε να προαναγγέλλειΕνα από τα δεκάδες tweets από kostasvaxevanis σχετικό άρθρο.

Δεν ήταν μεγάλη η έκπληξή μας, γνωρίζοντας το Documento, όταν είδαμε ότι το άρθρο εκτεινόταν σε 7 σελίδες, και ήταν το κεντρικό θέμα (με φωτογραφίες μας) στο εξώφυλλο. Στο αφιέρωμα λοιπόν αυτό υπάρχουν δηλώσεις από το inside story και άλλους των οποίων τα email έχουν βρεθεί στα έγγραφα, διανθισμένα με κείμενα από την διαρροή, χωρίς να αναφέρεται η κατηγορία των Anonymous περί παραπληροφόρησης. Επίσης διατυπώνει διάφορες αξιολογήσεις και απόψεις π.χ. για «βρoμοδουλειές» που κάνουν κάποιοι δημοσιογράφοι, για εντολές που δέχονται κάποιοι από ξένες πρεσβείες κ.ο.κ.

Επισημαίνω πως σε tweets του εκδότη του Documento που κάνουν «mention» το @insidestory_gr, αναφέρεται ότι είχαμε δημοσιεύσει άρθροΈνα από τα άρθρα για το θέμα, που αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ για το δηλητήριο των trolls στα κοινωνικά δίκτυα, που ενδεχομένως ρίχνει φως στα κίνητρα πίσω από την έκταση του αφιερώματος του Documento και την έμφαση στο inside story.

Επισημαίνω τέλος πως, όσο και να έχουμε ψάξει στον τύπο παγκοσμίως (αναφέρονται πάνω από 35 χώρες), δεν έχουμε δει να ασχολούνται άλλα μέσα (ακόμα και τα κυβερνητικά της Ρωσίας) με τη διαρροή τόσο όσο το Documento.

Σε όλα αυτά, λέμε πάλι:

Δεν θα μας επηρεάσει κανείς στη δουλειά μας, είτε είναι άτομο, κράτος ή άλλος φορέας. Θα υπερασπιστούμε την ανεξαρτησία μας χωρίς εκπτώσεις και υποσχόμαστε στα μέλη μας που μας χρηματοδοτούν και σε όλους τους αναγνώστες μας ακηδεμόνευτη πληροφόρηση.

Δεν θα μας φοβίσει κανείς.

Υ.Γ. Σας ζητάμε να διαδώσετε αυτό το κείμενο με όποιον τρόπο μπορείτε, καθώς η πολυφωνία και η ανεξαρτησία της ενημέρωσης απειλούνται διαρκώς και το inside story βρίσκεται για ακόμη μια φορά στο στόχαστρο»

πηγη


Loading...